Belépés
foldinefehereva: A pálma a győzelem és a diadal jelképe.

A jeruzsálemi egyház virágvasárnapi hagyománya jól dokumentáltan a 4. századtól, a szentföldi zarándoklatok megsokasodásával terjedt el. Az a hagyomány, hogy a virágvasárnapi bevonulás szereplői a gyermekek, valószínűleg szintén a jeruzsálemi egyház liturgiájából ered. Felnőttek keresztelésére évente kétszer - vízkeresztkor és húsvétkor - került sor, így a virágv
2024-03-24 17:42:54
lilagondolatok: Egyedüllét
egyedüllét - Idézetek egyedüllétről és magányról

,,Ha vannak barátaid nem kell egyedül lenned magányosan fojton..." - írta Charlie, a Virágot Algernonnak értelmi fogyatékos főszereplője, s ezzel megfogalmazta az ember egyik legfőbb igényét, a társaság iránti igényt.

Sokan társaságban élnek, mégis roppant magányosak, noha e társaságnak köszönhetően szunnyad be
2024-03-22 17:21:21
kohlinka: Jöhet a világbékesség?
Úgy szégyenlem magam, mert visszagondolok rá, hogy miután ideköltöztünk, s a nagyobbik lányomat elvette a hellenista főszereplője a miskolci elmeosztálynak, amelyik helyett tönkre tették a bal szememet folyamatosan, végrehajtva a szerepeit, a kicsi még egy darabig itt lakott. Teljesen tönkre tették Müllerékkel, amik adták a lányomnak a nagyobbik gyerekét, mint a családjuk kíséretét
2024-03-22 16:12:57
liliana01: Saad R. Mikhaiel mozaik
készítsem el ezt a mozaik portrét, hogy örök szerelem üzenet maradjon a fiának, amit
2024-03-21 23:22:48
kalmanpiroska: Halfogás vagy emberfogás?
Máté 4:18-22-ben és a Márk 1:16-20-ban. A kérdést megválaszolatlanul kell hagynunk. Azt azonban tudjuk, hogy a János 1:35-42 megörökíti Jézus és Péter első találkozását. A szövegünkben szereplő esemény körülbelül egy évvel később történik. Jakab és János, és talán még néhányan mások is jelen voltak, például Péter testvére, András (bár itt nincs megnevezve), de a mi szövegünkben a
2024-03-18 07:47:56
kalmanpiroska: Reménység és erő Krisztustól egy szenvedő világ számára
KEGYELME ÁLTAL JÖN HOZZÁNK.
Isten meg nem érdemelt kegyelme ad nekünk reményt. Ez az asszony semmit sem tett azért, hogy kiérdemelje ezt a csodát. Ellentétben az előző csodában (7:4) szereplő századossal, itt senki sem mondta Jézusnak: "Ez az asszony méltó arra, hogy ezt megadd neki". Még csak nem is kérte az Urat, hogy tegye meg. Nyoma sincs a hitnek vagy várakozásnak a rész
2024-03-18 07:43:39
kalmanpiroska: A tömeg, a Mester, a módszer, és a tanítványok
mindig az utolsó abban a három szinoptikus evangéliumi listában, ahol megjelenik. Lukács elmondja, hogy Jézus Simont "Péternek" nevezte el, ami azt jelenti, hogy "szikla". A Lukács 5:8-ban szereplő Simon Pétert leszámítva Lukács eddig a Simon nevet használta. Ezt követően a Péter nevet használja (kivéve a 22:31 és a 24:34-ben). Péter testvérét, Andrást nem gyakran említi a Szentír
2024-03-18 07:28:35
lilagondolatok: Aztán itt van egy másik szerep. A szerelmes.
emlékeidet : mindegyik szerelmed más volt. Volt bennük hasonlóság, hiszen mindegyik a te szerelmed volt -mégis úgy érzed, mintha ezek nem egyetlen ember történetei lennének. Nemcsak a másik szereplő változott - te is más voltál minden viszonyodban. Mindenkivel másképp viselkedtél. Másképp is ölelted talán. (...)
A legtöbb házasság ott bukik meg, hogy nem tudunk szerepet válta
2024-03-17 17:07:00
kohlinka: Akit mindenki lenéz, nem tartozik senkihez
életben hagyták őket. Még ezt is tudták fokozni, olyan feszületes elméletek megírásával, hogy én felkiáltok a végén: Istenek, Istenek, miért hagytatok el engemet?

Így írnak a szereplői az országnak, világtestvériségek részeiként, díszdoktorokként, lovagokként, úrinőkként. Közben engem rengeteg olyan irodalmi oldalon tiltottak le, amelyeket nem is ismertem. Nem tudom f
2024-03-16 20:49:30
kalmanpiroska: Ami Isten számára visszataszító
bálványaikat. Végül - itt a lényeg - Isten "nem bírta tovább elviselni Izrael nyomorúságát". Gyöngédségét az emberi gyötrelem ébresztette fel. Évekkel korábban mondta Mózesnek a mai igeszakaszban szereplő szavakat. Isten számára a szenvedés enyhén szólva is visszataszító. Istent valóban bántja, hogy hogyan tettük tönkre a világot és hogyan bántalmaztuk egymást. Részben ezért a bán
2024-03-02 21:45:45
liliana01: A regény, a film és a valóság.
öngyilkos lesz, és eltűnik a nép szeme elől a nemesúr és a titokzatos rablóvezér egyaránt. A folytatásokban megjelenő regény kiadásakor Hunyad megyében elkezdték suttogni, hogy az író a főszereplőt Nopcsa László főispánról mintázta, akit mindig körbelengett a gyanú, hogy olykor a tilosban jár. Ezt Jókai tagadta, de a pletykát nem tudta megakadályozni. Az tény, hogy az író történet
2024-03-01 14:16:42
kohlinka: Szomatikus fájdalmak - gyilkosság helyett
mészárol, nem tesznek semmit. Szomatikus fájdalomnak írta le a pszichiáter a kivégzésemet, ami tart már 1997 óta, sőt Csernobilkor győztek le hidegháborúja után a kommunistáknak, mivel minden szereplő én voltam egyedül.

A pszichiáter megkérdezte, egyedül élek-e, mondtam,hogy igen. Megkérdezte, miért, válaszoltam, hogy mert beteg vagyok. Kérdezte, hogy régebben? Felelt
2024-02-27 19:01:00
Oldal: 
Keresés


Üzenetek
Saad, Virágot Algernonnak, KEGYELME ÁLTAL JÖN HOZZÁNK, Jézus Simont, Simon Pétert, Nopcsa László, diadal jelképe, szenvedő világ, másik szerep, jeruzsálemi egyház, szentföldi zarándoklatok, virágvasárnapi bevonulás, ember egyik, társaság iránti, nagyobbik lányomat, hellenista főszereplője, miskolci elmeosztálynak, nagyobbik gyerekét, családjuk kíséretét, mozaik portrét, szövegünkben szereplő, évvel később, asszony semmit, előző csodában, asszony méltó, hitnek vagy,
TVN.HU, Képtár, Blogok, Videótár, Szótár, API, Online Póker, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék,
© 2002-2016 TVN.HU Kft.