|
|
|
|
vagyok én megváltott ember? Nincs bennem Isten élete?" És újra elgondolkodik: "De igen, az vagyok, és Krisztus segít rajtam. Tudok szent életet élni".
Egy későbbi időszakban egy másik lelkiállapotba kerül. Kezdi látni, hogy egy ilyen élet lehetetlen számára, de nem fogadja el. Keresztények sokasága jut el erre a pontra: "Nem tudok, nem vagyok képes". Ekkor azt gondolják, hogy |
2024-04-18 22:43:31 |
|
|
|
|
is, és így valószínűleg úgy érti, hogy az asszony életét teljesen uralták a gonosz lelkek. Az evangéliumokból kiderül, hogy a gonosz lelkek különböző mértékben képesek mind mentális, mind lelki, mind fizikai betegségeket okozni az embereknek. A legrosszabb feljegyzett eset az ördöngős a sírboltban, akivel később a Lukács 8:26-39-ben találkozunk. Mária múltjáról azonban nem tudunk |
2024-04-18 22:42:26 |
|
|
|
|
|
megnézzük a dráma harmadik szereplőjét, hadd kérdezzem meg: E két szereplő közül melyik írja le leginkább a Jézussal való kapcsolatodat? Inkább hasonlítasz a hűvös, nyugodt és higgadt farizeusra? Lelkileg eléggé rendben vagy, így nincs is igazán szükséged arra, amit Jézus kínál, nevezetesen a bűnök bocsánatára. Olyan vagy, mint Simon? Vagy, mint ez az asszony, látod, hogy Jézus né |
2024-04-18 22:41:21 |
|
|
|
|
Lewis, aki ateista volt, mielőtt megtért, azt írta (forrás ismeretlen):
,,Ahogy a keresztyénnek is vannak olyan pillanatai, amikor a látható és hallható világ zaja olyan kitartó, a lelki világ suttogása pedig olyan halk, hogy a hit és az ész alig tud megállni a lábán, úgy az ateistának is vannak olyan pillanatai, amikor - jól emlékszem - borzongató félelmek gyötrik, amik |
2024-04-18 22:40:14 |
|
|
|
|
|
személyes életben jelenlévő problémákból származó szenvedés. Házastársak folytatnak háborút egymás ellen, vagy háború van szülők és gyerekek között. És ezekben a harcokban mindenki szenved lelkileg vagy fizikailag. Aztán ott van a betegségek és más jellegű nyomorúságok által okozott lelki és fizikai jellegű szenvedés a személyes életünkben. Joseph Parker tizenkilencedik századi br |
2024-04-18 22:39:01 |
|
|
|
|
"Krisztus elfogadja az Őt megillető minden tiszteletet, szeretetet és bizalmat, amit bármely ember adhat neki" (Expositions of Holy Scripture [Baker], a Máté 8:8, 9-ről, 383. o.).
A csodák a lelki igazság képei. Krisztus hatalma, amellyel meggyógyította ezt a haldokló szolgát, az Ő hatalmának képe, amellyel megmenti azokat, akik bűneikben el vannak veszve. Az üzenet világos: |
2024-04-18 22:37:26 |
|
|
|
|
nem volt helyes. Hosszú távon jobb lett volna, ha már az elején jól csinálja, mert neked le kell bontanod az elrontott, egyszerű javítást, hogy valóban megoldhasd a problémát.
Van egy lelki párhuzam itt. Az engedetlenség általában sokkal könnyebb, mint az engedelmesség, és úgy tűnik, hogy gyorsabban eljutsz vele oda, ahová szeretnél, mint az engedelmesség nehezebb útján. A fi |
2024-04-18 22:36:11 |
|
|
|
|
megbirkózzanak a bűneikkel? Bár Lukács itt nem említi, Jézus illusztrációjának hátterében a farizeusok álltak, akiket a vakok vak vezetőinek nevezett (Mt 15:14; 23:16, 24). Ezeket az embereket lelki gőg jellemezte. Nem néztek szembe saját bűneikkel, és nem ismerték el, hogy állandóan szükségük van Isten kegyelmére. Ha a tanítványok követték volna őket, akkor olyanok lettek volna, |
2024-04-18 22:34:53 |
|
|
|
|
nyomorúság, a jaj alatt vannak, amiatt, ami rájuk vár.
Rögtön néhány értelmezési problémával szembesülünk. Vajon Jézus anyagi értelemben magasztalja a szegénységet, vagy pedig lelkileg kell értenünk, összhangban a Máté által említett "lélekben szegényekkel"? Jézus az éhezést ajánlja az egészséges táplálkozás helyett? A sírást és a szomorúságot népszerűsíti a nevetés és |
2024-04-18 22:31:12 |
|
|
|
|
lelkész kis idő múlva megtudta, hogy a házaspár egy bizonyos szektába jár, ahol a jelek szerint az asszony némi enyhülést kapott a fájdalmaira. Amikor a férjjel beszélt annak a szektának a lelki veszélyeiről, azt válaszolta: "A feleségemnek fájdalmai vannak; bárhová elmegyünk, ahol enyhülést kaphat". Otthagyták a gyülekezetet.
De még ha Jézus lenne is az, aki enyhülést ad val |
2024-04-18 22:29:39 |
|
|
|
|
illik a puritán emberről alkotott helytelen meghatározás - egy vallásos ember, aki csak akkor tűnik elégedettnek, ha mindenki más nyomorultul érzi magát.
A két legnagyobb gyilkosa a lelki örömnek az aszkéták és a törvényeskedők csoportja volt. Az aszkéták szándékosan megnehezítik az életüket, és úgy gondolják, hogy az élvezet, az öröm rossz, vagy legalábbis a rossz felé hajli |
2024-04-18 22:26:39 |
|
|
|
|
jusson. Jézus iróniát vagy szarkazmust használt, tulajdonképpen azt mondta: "Ha ti azt hiszitek, hogy elég jók vagytok ahhoz, hogy kiérdemeljétek az üdvösséget, akkor nem látjátok magatokat lelkileg betegnek (lelki betegeknek). Ezért nem látjátok szükségesnek, hogy orvoshoz forduljatok". Jézus csak egyfajta embert üdvözít: A bűnöst, aki tudja, hogy bűnös.
A farizeusok és az í |
2024-04-18 22:25:03 |
|
|
|
|
|
Üzenetek |
Joseph Parker, Holy Scripture, Vajon Jézus, kételkedés kezelése, szenvedő világ, hatékony szolga, engedelmesség miért, evangélium örömének, későbbi időszakban, másik lelkiállapotba, ilyen élet, asszony életét, gonosz lelkek, evangéliumokból kiderül, legrosszabb feljegyzett, dráma harmadik, bűnök bocsánatára, lelki világ, harcokban mindenki, személyes életünkben, lelki igazság, haldokló szolgát, üzenet világos, lelki párhuzam, engedetlenség általában, engedelmesség nehezebb, |
|
|
|