Belépés
menusgabor: Érdekességek a múltból
zömével a Bugon átkelt német 17. hadsereget támogatta. A Bugtól délre csoportosulva délkeleti irányba kellett előretörnie, hogy a Bersad - Gajvoron vonal, valamint a Bug folyó kanyarulata között elhelyezkedő ellenséges erőket bekerítse és megsemmisítse. Ezen előretörés közben 2. gépkocsizó dandárját július 27-én Trosztjanec és Gordijevka helységektől délre erős szovjet ellen
2023-12-20 20:30:43
menusgabor: Novus ordo seclorum - Az új világrend 1.

Dr. Drábik János, a Szabad Európa Rádió nyugdíjas vezető programszerkesztője1938. június 9-én született Budapesten. Csellistának készült. Zenei tanulmányait a budapesti Erkel Fer
2023-05-13 21:45:09
menusgabor: A 20 legszebb látnivaló Magyarországon
ország egyik legkisebb városa, ám egykor, az Árpád-ház kihalását követően, maga is fővárosként, a királyság központjaként funkcionált.

A Visegrádnál majdnem derékszöget leíró kanyarulat, amely a Duna teljes szakaszának egyik legfestőibb látképe, mindig is vonzotta az embereket. A rómaiakat például azért, mert kiváló stratégiai adottságait kihasználva erődöt létesítettek
2022-05-11 20:45:58
lambert: Amikor Budapest a háborút is vállalta volna Erdélyért
előtt. Az új nyomvonal Nagyszalontától délre ágazott el a trianoni határtól, majd a Sebes-Körös mentén haladva Magyarországhoz csatolta Nagyváradot és Kolozsvárt. Kelet felé egy nagy kanyarulatot írt le, Marosvásárhelytől pedig nagyjából a nyelvhatárt követte. A Székelyföld visszakerült Magyarországhoz, Brassó viszont Romániában maradt. A nyomvonal a Keleti-Kárpátok gerincén, a tö
2018-07-25 22:10:42
schuro: A Duna–Tisza–Duna-csatorna
bővítése miatt, Sztapártól Újvidékig 1871 és 1875 között megépítette a Ferenc József-öntözőcsatornát (Mali kanal). Mivel egy új átvágás következtében a Ferenc-csatorna tiszai torkolata holt kanyarulatba került, a csatorna alsó torkolatát áthelyezték Óbecsére.

Távolban a zsilip

2018-06-15 21:34:36
skorpiolilike: Dunakanyar - A folyó és a hegyek festői randevúja,

A folyó és a hegyek festői randevúja, a Visegrádi-hegység és a Börzsöny hegyei közé szorított
Duna kanyarulata Magyarország egyik legszebb pontja. A Dunakanyar legszebb részén találjuk a magyar középkor egyik legfontosabb települését, Visegrádot, a volt királyi palotával, a fellegvá
2018-04-11 15:44:06
smiri: Gyakorló ápoló
inj.)

Gyors, erőteljes, 2-3 órás hatás

K, Mg, Ca ürítése nő.

Halláskárosodást okozhat

CAVE hypovolémia!

Tiazidok

A disztális kanyarulatos csatornában gátolják a sóreabszorpciót

Se kálium szint csökken

Alkalmazás: szívelégtelenség , hypertónia

Mh.: hypokalémia, húgysavszint nő, inzuli
2018-03-23 19:12:38
velemenyezd: Jégtorlaszt robbantottak a Tiszán Tiszadadánál
engedni a torlasz jegét a tiszalöki vízlépcsőn, ehhez az alsóbb folyószakaszt mindenképpen meg kell tisztítani - mondta a szakember. A Tiszalök fölötti szakaszon több mint negyven olyan kanyarulat van, amelyben torlasz alakulhat ki, közülük most harmincnál van ilyen veszély.
Láng István megjegyezte, a jégrobbantást már jogszabály is támogatja: a Készenléti Rendőrség biztosítj
2017-02-09 14:13:08
lambert: Adalékok a történeti magyarság vallási életéről
s a hamu alatt rejteki módon zavartalanul tovább élhettek a magyar szkíta kereszténység hagyományai, szokásai. Az Iszter a Duna szkíta neve. A gam, gamó főnév pedig régies változata kanyarulat, görbület szavunknak. Esztergomnál kezdődik ugyanis a Duna-Iszter nagy, észak-déli irányba történő kanyarulata, a Duna-kanyar.

2016-05-07 22:34:24
lambert: Aki mindvégig hitt hazánk feltámadásában
»Népszava« sokszor cikkezett rólam, de csak züllött papnak nevezett. De büszke vagyok e züllöttségemre, mert az él eszerint bennem, ami ellen ők küzdöttek! Tudom e térképnek minden kanyarulatát és egyetlen kanyarulatából tapodnyi földet nem engedek! És akik nem tartanak ugyan züllöttnek, talán azt mondják majd, rajongó bolond vagyok. Erre is büszke vagyok! Igen, ez Isten
2015-11-13 21:53:32
klementinagidro: Ki volt Was Albert?
rendelkező kutatója, Rónai András a Német Birodalom gazdasági érdekérvényesítésével magyarázza ezt a határként kirajzolt különös zsákot, hurkot.
,,Kolozsvártól kelet felé a határ nagy kanyarulatot írt le, a feltűnő beszögellést nem nemzetiségi megoszlás keletkeztette. A Mezőségnek azon az eléggé gyéren lakott területén kevert magyar és román lakosság élt, egyik sem jelentős t
2015-04-11 16:45:09
schuro: 10 kihagyhatatlan látnivaló Indiából.
Ajanta-barlangok. A barlangok egészen 1819 tavaszáig a világ elől elrejtve, érintetlenül pihentek, mikor is egy brit tiszt John Smith tigrisvadászat közben rájuk bukkant. A Waghora folyó kanyarulata fölött félkörívben fekvő sziklába vájt templomok a három ősi vallás (a hindu, a buddhista és a jain) mutatják be freskóikon és szobraikon keresztül. A 31 barlang nem a természet műve,
2015-01-18 21:07:28
Oldal:
Keresés

Üzenetek
Amikor Budapest, Tiszán Tiszadadánál, Drábik János, Szabad Európa Rádió, Erkel Fer, Sztapártól Újvidékig, Ferenc József-öntözőcsatornát, Láng István, Készenléti Rendőrség, Rónai András, Német Birodalom, John Smith, hegyek festői, történeti magyarság, budapesti Erkel, királyság központjaként, rómaiakat például, trianoni határtól, nagy kanyarulatot, nyelvhatárt követte, csatorna alsó, magyar középkor, volt királyi, disztális kanyarulatos, torlasz jegét, tiszalöki vízlépcsőn,
TVN.HU, Képtár, Blogok, Videótár, Szótár, API, Online Póker, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék,