|
|
|
|
Bondone: Krisztus bemutatása a templomban (1306)
.........
Az Úr Jézus bemutatását (praesentatio Domini) Jeruzsálemben már a 4. században megünnepelték, ekkor még február 14-én, mivel karácsonyt január 6-án ülték. Attól kezdve, hogy Jézus születésének ünnepnapja december 25-ére került |
2021-02-02 11:14:25 |
|
|
|
|
templomnak a felszentelésére emlékezünk, amelyet Jeruzsálemben Szűz Mária tiszteletére építettek a 6. században az ószövetségi templom közelében.
Mária bemutatásának (latinul: Praesentatio Mariae) dátumát a hagyomány szerint határozták meg: a lánygyermekeket hetven nappal születésük után mutatták be az Úrnak a templomban. Jakab apostol apokrif ősevangéliumában szerepel, hogy |
2020-11-22 08:42:35 |
|
|
|
|
|
közelében.
..........
Mária bemutatásának (latinul: Praesentatio Mariae) dátumát a hagyomány szerint határozták meg: a lánygyermekeket hetven nappal születésük után mutatták be az Úrnak a templomban. Jakab apostol apokrif ősevangéliumában |
2018-11-21 14:05:29 |
|
|
|
|
templomnak a felszentelésére emlékezünk, amelyet Jeruzsálemben Szűz Mária tiszteletére építettek a 6. században az ószövetségi templom közelében.
Mária bemutatásának (latinul: Praesentatio Mariae) dátumát a hagyomány szerint határozták meg: a lánygyermekeket hetven nappal születésük után mutatták be az Úrnak a templomban. Jakab apostol apokrif ősevangéliumában szerepel, hogy |
2017-11-21 10:00:50 |
|
|
|
|
|
világosságával való találkozás szimbólumaként alakult ki a gyertyaszentelés szokása. A gyertya mint Jézus Krisztus jelképe egyike a legrégibb szentelményeknek.
Az Úr Jézus bemutatását (praesentatio Domini) Jeruzsálemben már a 4. században megünnepelték.
- Simeon hálaéneke, a Nunc dimittis (Lk 2,29-32) a napi zsolozsma állandó része, a kompletórium canticuma. |
2017-02-01 17:02:33 |
|
|
|
|
hiszi,
tedd k |
2016-02-02 13:23:09 |
|
|
|
|
Bálint Sándor: Ünnepi kalendárium
(részlet)
Mária bemutatása, az Érdy-kódexben Asszonyunk Máriának templomba jelentése, liturgikus egyházi nevén praesentatio Beatae Mariae Virginis, előbb a keleti, majd a nyugati egyháznak ünnepe. A Pray-kódex már 1200 táján ünnepli, tehát hazánk már az Árpád-korban befogadta Bizáncból. A latinoknál csak 1371 táján tűnt föl, majd V. |
2015-11-21 09:19:18 |
|
|
|
|
bevontak |
2015-01-29 17:52:42 |
|
|
|
|
templombanBálint Sándor: Ünnepi kalendárium
(részlet)
Mária bemutatása, az Érdy-kódexben Asszonyunk Máriának templomba jelentése, liturgikus egyházi nevén praesentatio Beatae Mariae Virginis, előbb a keleti, majd a nyugati egyháznak ünnepe. A Pray-kódex már 1200 táján ünnepli, tehát hazánk már az Árpád-korban befogadta Bizáncból. A latinoknál csak 1371 |
2014-11-21 08:36:05 |
|
|
|
|
ünnepet. (szeptember 15.)
Fogolykiváltó Boldogasszony (szeptember 24.).
a Boldogságos Szűz rózsafüzérének ünnepe, október első vasárnapján
Boldogasszony bemutatásának (Praesentatio B. M. V.) ünnepe. A jeruzsálemi Mária-templom felszentelésének ünnepe a 6. századtól. (november 21.)
Szűz Mária szeplőtelen fogantatásának ünnepe (december 8.). A dogmát IX. Piusz pá |
2014-08-16 11:12:59 |
|
|
|
|
ünnepe szeptember 15.
Fogolykiváltó Boldogasszony (szeptember 24.).
a Boldogságos Szűz rózsafüzérének ünnepe, október első vasárnapján
Boldogasszony bemutatásának (Praesentatio B. M. V.) ünnepe (november 21.)
Szűz Mária szeplőtelen fogantatásának ünnepe (december 8.). A dogmát IX. Pius pápa hirdette ki az "Ineffabilis Deus" pápai bullában 1854-ben. (Ez a Bo |
2007-08-15 10:43:14 |
|
|
|
|
|
Üzenetek |
Gyertyaszentelő Boldogasszony, Boldogságos Szűz Mária, Gyertyaszentelő Boldogasszony Urunk, SZŰZ MÁRIA BEMUTATÁSA, Jeruzsálemben Szűz Mária, Praesentatio Mariae, Jézus Krisztus, Bálint Sándor, Érdy-kódexben Asszonyunk Máriának, Beatae Mariae Virginis, Fogolykiváltó Boldogasszony, Boldogságos Szűz, Praesentatio, Szűz Mária, Ineffabilis Deus, német autósoknak, felszentelésére emlékezünk, ószövetségi templom, hagyomány szerint, lánygyermekeket hetven, gyertyaszentelés szokása, gyertya mint, legrégibb szentelményeknek, napi zsolozsma, kompletórium canticuma, nyugati egyháznak, |
|
|
|