|
|
|
|
érkezett, és Jézust, a Messiást követte, aki nagy csodákat tett. Az élénk csevegés és a ragyogó arcok azt mutatták, hogy ez a tömeg reménykedik, hogy ennek a tömegnek van reménysége. Milyen éles ellentét van e két tömeg között! Ahol az Úr Jézus nincs jelen, ott kétségbeesés, ott reménytelenség van a halállal szemben. Ahol pedig Ő jelen van, ott remény van. A remény, amelyet Krisz |
2024-04-18 22:39:01 |
|
|
|
|
százados személyesen megy Jézushoz, Lukács azonban azt jelzi, hogy nem is látta Jézust, hanem másokon keresztül fordult hozzá. Hogyan egyeztethetjük össze ezeket a különbségeket?
Két ellentétes megközelítés létezik. A racionalista feltételezi, hogy vagy Máté, vagy Lukács téved. Valószínűleg Lukács kiszínezte a történetet. Én azt állítom, hogy ez egy arrogáns megközelítés, ame |
2024-04-18 22:37:26 |
|
|
|
|
|
egészét. Abból kell kiindulnunk, hogy Jézus nem azért jött, hogy eltörölje a törvényt vagy a prófétákat, hanem hogy betöltse azokat (Mt 5:17). A Szentlélek ihletése alatt író Pál sem mondott ellent Jézusnak. Így amikor a Példabeszédek kigúnyolja a lusta embert, aki nem akar dolgozni, vagy a bolondot, aki rosszul költi el a pénzét, és amikor Pál előírja, hogy annak, aki nem akar do |
2024-04-18 22:32:25 |
|
|
|
|
legnyilvánvalóbb különbség az, hogy a Máté 5:1 arról számol be, hogy Jézus felment egy hegyre, hogy elmondja ezt a prédikációt, míg a Lukács 6:17 szerint egy sík helyre ment le. Azok, akik szeretnek ellentmondásokat keresni a Bibliában, gyorsan lecsapnak erre mint példára. De még ha a két beszámoló ugyanaz a prédikáció is ugyanazon az alkalmon, akkor sem kell, hogy ellentmondásos |
2024-04-18 22:31:12 |
|
|
|
|
|
érkezett, és Jézust, a Messiást követte, aki nagy csodákat tett. Az élénk csevegés és a ragyogó arcok azt mutatták, hogy ez a tömeg reménykedik, hogy ennek a tömegnek van reménysége. Milyen éles ellentét van e két tömeg között! Ahol az Úr Jézus nincs jelen, ott kétségbeesés, ott reménytelenség van a halállal szemben. Ahol pedig Ő jelen van, ott remény van. A remény, amelyet Krisz |
2024-03-18 07:43:39 |
|
|
|
|
százados személyesen megy Jézushoz, Lukács azonban azt jelzi, hogy nem is látta Jézust, hanem másokon keresztül fordult hozzá. Hogyan egyeztethetjük össze ezeket a különbségeket?
Két ellentétes megközelítés létezik. A racionalista feltételezi, hogy vagy Máté, vagy Lukács téved. Valószínűleg Lukács kiszínezte a történetet. Én azt állítom, hogy ez egy arrogáns megközelítés, ame |
2024-03-18 07:40:55 |
|
|
|
|
egészét. Abból kell kiindulnunk, hogy Jézus nem azért jött, hogy eltörölje a törvényt vagy a prófétákat, hanem hogy betöltse azokat (Mt 5:17). A Szentlélek ihletése alatt író Pál sem mondott ellent Jézusnak. Így amikor a Példabeszédek kigúnyolja a lusta embert, aki nem akar dolgozni, vagy a bolondot, aki rosszul költi el a pénzét, és amikor Pál előírja, hogy annak, aki nem akar do |
2024-03-18 07:35:51 |
|
|
|
|
legnyilvánvalóbb különbség az, hogy a Máté 5:1 arról számol be, hogy Jézus felment egy hegyre, hogy elmondja ezt a prédikációt, míg a Lukács 6:17 szerint egy sík helyre ment le. Azok, akik szeretnek ellentmondásokat keresni a Bibliában, gyorsan lecsapnak erre mint példára. De még ha a két beszámoló ugyanaz a prédikáció is ugyanazon az alkalmon, akkor sem kell, hogy ellentmondásos |
2024-03-18 07:31:04 |
|
|
|
|
hogy
jegyzetelje ki, mi az, amit az örmény írók írtak rólunk. (Örményország négyezer éves királyság. Ugyanúgy Grúzia is, hihetetlen magas kultúrával rendelkező két ország. Itt van az ellentét: ugye, az újgazdag oroszok, és az ősi örmények, grúzok között.) Három oldal könyvtár-jegyzetet írt ki abból, amit az örmény szerzők a magyarokról és a hunokról írnak.
Soha egy |
2024-01-23 15:30:07 |
|
|
|
|
sem,
érzelmeink útvesztőjében elveszve, ülsz most mellettem,
közelebb húzódom, vacogó tested átkarolva,
tápláló tüzem, ridegséged gyorsan kiolvasztja.
Nem sok idő, s az ellentét vonzalommá alakul közöttünk,
a vágy tomboló lángjai csapnak össze köröttünk,
már a szemeidet nézem, s te ajkaiddal visszamosolyogsz,
arcod érintése, érzem, közel va |
2023-11-22 20:30:31 |
|
|
|
|
jelent meg az ördög a kísértésével, hogy a követ kenyérré változtassa, amikor Jézus éhes lett. Mellesleg Máténál a kő többes számban van, míg Lukácsnál a kő egyes számban van, de nem kell ellentmondást lássunk ebben. Az ördög könnyen azt mondhatta: "Ha te vagy az Isten Fia, parancsold meg ezeknek a köveknek, hogy kenyérré váljanak. Valójában ott van egy kő közvetlenül a lábad előt |
2023-11-21 21:35:32 |
|
|
|
|
Granada keleti részén, egy magaslaton áll. Kívülről tornyok és csipkézett falak együttese, belülről azonban semmi jelét nem látjuk rendszerességnek, építészeti különlegességnek. Hatalmas az ellentét a belső és a külső megjelenés között. Kívülről Alhambra, a Vörös Vár egy erődítmény (nevét a vörös színű építőköveiről kapta), 23 toronyból álló bástyarendszer, amelyet a mórok épített |
2023-11-17 07:49:28 |
|
|
|
|
|
Üzenetek |
Fonyó Tamás, Valószínűleg Lukács, Ugyanúgy Grúzia, Mellesleg Máténál, Isten Fia, Kívülről Alhambra, Vörös Vár, szenvedő világ, hatékony szolga, magyar pörköltet, élénk csevegés, ragyogó arcok, tömeg reménykedik, halállal szemben, racionalista feltételezi, arrogáns megközelítés, törvényt vagy, lusta embert, örmény írók, újgazdag oroszok, örmény szerzők, hunokról írnak, ellentét vonzalommá, vágy tomboló, szemeidet nézem, követ kenyérré, |
|
|
|